4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمانگر با تجربه در زمینه اختلال لکنت زبان

5/5

تمرینات تنفسی برای درمان لکنت زبان

 تمرینات تنفسی برای درمان لکنت براساس روش A.N Strelnikova وجود دارد. این ژیمناستیک تنفسی هم برای درمان لکنت در کودکان و هم در بزرگسالان قابل استفاده است.

لکنت زبان به دلایل مختلف رخ می دهد ، و در مورد مکانیسمی که این بیماری بوجود می آید ، اجماع وجود ندارد.

سه نوع لکنت وجود دارد:

  ۱ نوع  – لکنت زبان به دلیل اختلال در فعالیت سیستم عصبی. لکنت زبان می تواند با آسیب دیدگی هنگام تولد ، آسیب های دوران کودکی و بیماری های مکرر همراه باشد.  ۲ نوع  – لکنت زبان وقتی اتفاق می افتد که فرد راست دست چشم راست داشته باشد بلکه راست نیست بلکه چپ است. این اتفاق می افتد وقتی که یک کودک دوباره تربیت می شود – کودک چپ دست در کودکی برای عمل با دست راست خود.

  ۳ نوع  – لکنت زبان در اثر استرس ، کار بیش از حد شدید. این نوع لکنت زبان با افزایش لکنت زبان در جمع و صحبت های عمومی مشخص می شود.

روش نویسنده تمرینات تنفسی توسط A.N. Strelnikova خود را بسیار خوب ثابت کرده است و برای درمان هر سه نوع لکنت زبان استفاده می شود. بدون تنفس طبیعی ، کمک به بیمار در لکنت غیرممکن است ، به این معنی که برای عادی کردن تنفس باید زمان بیشتری در درمان برای غلبه بر بیماری اختصاص یابد.

تمرینات تنفس با هدف هماهنگی و بهینه سازی تنفس ، چه از نظر بینی و چه از طریق دهان انجام می شود. دیافراگم باید به طور فعال در تنفس شرکت کند ، بازدم باید طولانی باشد. تمرینات مربوط به تنفس مناسب ابتدا بدون همراهی گفتار انجام می شود.

  قوانین ورزش

۱) نفس باید مانند پنبه تیز و کوتاه باشد. فقط باید در مورد استنشاق فکر کنید.

۲) آرام و بدون استرس و تلاش نفس بکشید. بازدم باید ساکت باشد.

۳) نفس همیشه باید همراه با حرکات باشد. حرکت فقط باید استنشاق شود.

۴) هر دو حرکات و استنشاق باید با ریتم راهپیمایی انجام شود.

۶) تمرینات تنفس را می توانید هنگام ایستادن و همچنین نشستن یا دراز کشیدن انجام دهید.

  مجموعه تمرینات تنفسی برای درمان لکنت زبان

۱) ورزش خوب است

راست بایستید ، بازوهای خود را در آرنج های خود خم کنید ، گویی کف دست خود را به مخاطب نشان دهید (آرنج ها را به سمت پایین نشان دهید. یک نفس کوتاه پر سر و صدا انجام دهید ، در حالی که کف دست های خود را خم می کنید ، گویی هوا را در دست می گیرد. ۴ ثانیه با دست پایین.

۲) تمرین “Pogonchiki”

راست بایستید ، مشت های خود را ببندید و به کمر فشار دهید. هنگام استنشاق ، مشت های خود را به سمت پایین فشار دهید ، شانه های خود را محکم کنید و بازوهای خود را به سمت زمین بکشید. ورزش برای انجام ۸ ، ۱۲ بار. بالای کمر ، نیازی به مشت نیست.

۳) پمپ ورزش

راست بایستید ، پاها کمی به عرض شانه ها گسترش یابد. با بازوهای صاف همزمان با خم شدن به جلو ، به کف می رسیم. شیب را با یک نفس پر سر و صدا ترکیب کنید. پشت نباید مستقیم باشد بلکه گرد باشد. تصور کنید که یک لاستیک با یک پمپ باد می کند.

حرکات ۴ را انجام دهید ، ۱۲ بار تکرار کنید. اطمینان حاصل کنید که بازدم نامرئی و آرام است.

برای بیماری های سیستم قلبی عروقی ، ستون فقرات ، صدمات به پشت ، نیازی به تعظیم بسیار کم نیست. در سلامتی کامل ، باید تلاش کنید چوب را از کف بگیرید.

۴) تمرین “گربه”

راست ، بازوها در امتداد بدن ، پاها از عرض شانه از هم جدا شوید. چمباتمه ، گویی رقصیدن ، با چرخش همزمان به راست. ترکیب اسکوات با یک نفس پر سر و صدا. صاف کن ، بازدم آرام.

سپس مجدداً با چرخش بدن در حال حاضر به سمت چپ کراس بزنید. ۱۲ بار به مدت ۸ نفس انجام دهید.

۵) ورزش در آغوش شانه

بلند شوید ، بازوهای خود را در آرنج خم کنید ، آرنج را به سمت پایین نشان دهید. با یک نفس پر سر و صدا با دستان ، شانه های خود را به شدت در آغوش بگیرید ، سپس آزادانه بازدم کنید. ۱۲ بار به مدت ۸ نفس انجام دهید. با انجام تمرین ، می توانید کمی سر خود را عقب کنید.

۶) ورزش آونگ

مستقیم بلند شوید ، پاهای خود را عرض شانه از هم جدا کنید ، حتی می توانید کمی گسترده تر باشید. تکیه دهید به جلو ، بازوهای خود را به سمت زمین بکشید و یک نفس شدید تند بکشید.

سپس خم شوید ، به عقب و همچنین به شدت تنفس کنید. بازدم باید غیرقابل تصور و ساکت باشد. ورزش هنگام نشستن می تواند انجام شود.

۷) ورزش “سر خود را بچرخان”

راست بایستید ، پاها گسترده تر از شانه ها. سر را به سمت راست بچرخانید ، در همان زمان یک نفس پر سر و صدا ایجاد کنید ، سپس سر به سمت چپ برود ، در این مدت یک بازدم آرام انجام دهید ، و هنگامی که سر را به سمت چپ می چرخانید – دوباره یک نفس پر سر و صدا.

تمرین باید بدون استراحت و مکث انجام شود ، بدون اینکه سر را در وسط متوقف کنید. ۱۲ بار به مدت ۸ نفس انجام دهید.

۸) ورزش گوش

راست بایستید ، پاها کمی گسترده تر از شانه ها. کج های سر را به سمت راست ، گوش به شانه انجام دهید ، و با بینی خود نفس پر سروصدا ایجاد کنید. سپس گوش چپ به شانه سمت چپ – دوباره استنشاق کنید.

سپس سر خود را کمی از یک طرف به طرف دیگر تکان دهید. باید درست جلوی خود بنگرید. ۱۲ بار به مدت ۸ نفس انجام دهید.

۹) تمرین “سر آونگ”

راست بایستید ، پاها گسترده تر از شانه ها. سر خود را پایین بیاورید ، در حالی که نفس تندی می کشید ، به کف نگاه می کنید. سپس سر خود را بلند کنید ، به سقف نگاه کنید ، دوباره یک نفس پر سر و صدا. هنگام حرکت سر به موقعیت دیگری ، به طرز محسوسی بازدم کنید.

۱۰) تمرین نورد

بلند شوید ، پای چپ خود را به جلو بکشید. پای راست روی پشت انگشت پا. کمی چمباتمه بزنید ، ضمن انجام نفس پر سر و صدا ، وزن بدن را به پای راست منتقل کنید. سپس بی سر و صدا بازدم و کوفتگی کنید ، سنگینی بدن را به پای چپ منتقل کنید ، یک نفس تیز.

۱۱) تمرین جلوی مرحله

راست بایستید ، عرض شانه یا پهن تر. پای چپ را خم کنید و در زانو خم شوید ، تا سطح کمربند. انگشت پای پای چپ را به سبک باله بکشید.

با پای راست در این لحظه ، نشستن آسان است. همزمان با حرکت ، نفس تیز بکشید. سپس همین کار با پای راست انجام می شود. مطمئن شوید که پشت شما در حین تمرین مستقیم است ، جلوی خود را نگاه کنید ، سر خود را کج نکنید.

دست ها در سطح کمربند می توانند به سمت یکدیگر حرکت کنند. اطمینان حاصل کنید که نفس تیز بود ، با حرکتی تند همراه بود و بازدم آرام و نامرئی بود. ۸ بار برای ۸ نفس انجام دهید.

۱۲) تمرین گام به گام

مستقیم بلند شوید پای چپ را به طور ناگهانی به عقب برگردانید ، گویی سیلی بر روی باسن خواهید زد. با پای راست در این لحظه ، نشستن آسان است. همزمان با حرکت ، یک نفس تیز سر و صدا کنید.

سپس همین کار را با پای راست خود انجام دهید. ۴ بار ۸ تمرین ۸ بار انجام دهید.

بعد از دو ماه تمرین روزانه تنفس ، تنفس فرد با لکنت تغییر می کند. آموزش صورت می گیرد و ماساژ دیافراگم ، اندام های داخلی ، هوا به راحتی و آزادانه از رباط ها عبور می کند ، گیره های عضلانی ناپدید می شوند. نفس تا حد امکان عمیق می شود ، این به خلاص شدن از لکنت کمک می کند.

تمرینات تنفس روزانه برای لکنت زبان می تواند مشکلات گفتاری را به طور دائم از بین ببرد و باعث شادی ارتباط افراد شود.

درمان اختلال گفتار در هنگام لکنت زبان در کودکان در سنین پایین بسیار دشوار است ، زیرا هنوز مکانیسم های آسیب شناسی مورد مطالعه قرار نگرفته است. به طوری که کودکان در هنگام گفتار یا مجتمع ها ترسی نداشته باشند ، لازم است مجموعه های خاصی از تمرینات با هدف ترمیم مرکز گفتار و سیستم عصبی کودک بیمار انجام شود.

این تمرینات باید زیر نظر متخصص صورت گیرد ، متخصصین ما در کلینیک آرامش ماندگار در این زمینه به شما کمک می کنند.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار